Skip to content

Basın Bürosunun Açıklaması:Hürmüz Boğazına hiçbir Yunan Silahlı Kuvvetleri gönderilmesin

ABD ile İran arasında kırılgan ateşkesi henüz imzalanmışken, hükümet Hürmüz Boğazı'na savaş gemileri göndererek savaşa dahil olduğunu göstermeyi amaçlıyor
Date:
Haz 18, 2026
fregata-kimon-3

ABD ile İran arasında kırılgan ateşkesi henüz imzalanmışken, hükümet Hürmüz Boğazı'na savaş gemileri göndererek savaşa dahil olduğunu göstermeyi amaçlıyor. Bu yeni sınır ötesi harekat kimin “tarafında” olunursa olunsun ya da nasıl bir takvim izlenecekse izlensin, bu harekatla ilgili değişmeyen tek gerçek şudur ki bu görev, “kurt kapanında” gerçekleşecek bir görevdir ve Yunan halkının çıkarlarıyla hiçbir ilgisi olmayan çıkarlar uğrunadır.

Bir kez daha kanıtlanmaktadır ki halkın büyük bedeller ödeyerek finanse ettiği silahlanma programları, ülkenin ABD, NATO ve AB'nin emperyalist planlarına giderek daha derin biçimde dahil edilmesi amacıyla yürütülmektedir; böylece yabancı ve yerli tekelci grupların hedef ve çıkarları tatmin edilmektedir.

 Eski ya da “yeni” fark etmeksizin, sözde muhalefet partilerinin halkımız ve özellikle Silahlı Kuvvetler açısından tehlikeli olan bu gelişmeler karşısındaki sessizliği, onların hükümetle birlikte Yunan egemen sınıfının ve uluslararası müttefiklerinin aynı stratejik hedeflerini paylaştıklarını doğrulamaktadır. Bu nedenle hepsi, temel unsurlarından biri savaş politikalarına katılımın sürdürülmesi olan halk karşıtı “istikrarın” korunmasını istemektedir.

Hürmüz Boğazı'na savaş gemilerinin gönderilmesi asla kabul edilemez! ABD-NATO üsleri derhal kapatılsın, sınır dışındaki görevlerde bulunan Silahlı Kuvvetler personeli ülkeye geri dönsün.

Yunan halkının, hükümetin ve Avro-Atlantik eksenindeki partilerin kendisini giderek daha derin biçimde sürüklediği savaş politikalarına karşı mücadelesini güçlendirmekte her türlü çıkarı vardır.


ATİNA 17/06/2026

KKE MK BASIN BÜROSU